PostHeaderIcon Krachttraining

Sportspecifieke krachttraining is ons specialisme.

Om sterker te worden passen sporters krachttraining toe in hun training. Dit kan op vele verschillende manieren. Onze personal trainers hebben zich in de loop der jaren gespecialiseerd in sport specifieke krachttraining, functionele krachttraining, krachttraining ten behoeve van een verbeterde lichaamshouding en krachttraining om het verliezen van kilo's te versterken bij het afvallen. In Heerenveen hebben we onze personaltraining studio volledig ingericht naar onze wensen om jou optimaal te begeleiden.

Hieronder vind je verschillende artikelen welke een duidelijk beeld geven van onze werkwijze bij de verschillende soorten krachttraining.

 

Voor judoka's bieden wij een speciaal programma wat wordt verzorgd door topjudoka Timo Kern.

 

Read more...

 

Doet uw kind aan sport en wil hij of zij later echt de top halen? Zorg dan dat uw kind coordinatief goed onderricht is en alle technieken beheerst als hij of zij oud genoeg is voor krachttraining.

 

Read more...

 

Na maanden lang niet sporten wilt u vast graag de draad snel weer oppakken. Toch is het verstandig nog even te wachten en pas na een week of zes samen met een personal trainer te beginnen met aangepaste en gerichte krachttraining.

Read more...

 

Efficiënter lopen? Minder kans op blessures? Voeg krachttraining toe aan je loopschema!

 

Read more...

 

Wil jij sneller omhoog, harder versnellen of een messcherpe sprint? Lees snel verder en start met specifieke krachttraining!

Read more...

 

Bij een sport als schaatsen waarbij naast een juiste techniek het vermogen de bepalende factor is is krachttraining een absolute must om alles uit je lijf te halen!

Read more...

 

Bij elke sport kun je het verschil maken met fysieke training. Dat is inmiddels bij iedereen wel duidelijk. Wij bieden professionele krachttraining voor voetbal op elk niveau.

Read more...

 

Read more...

 

Training voor een bepaalde sport.

Veel sporters duiken de sportschool in voor krachttraining ter ondersteuning van hun sport.     In de sportschool worden ze enthousiast binnengehaald  waarop de sporter een schema krijgt.     Waarschijnlijk  voor een week of zes.     Dit schema zal vooral basis zijn.    Drie series van 12 tot 15 herhalingen,  elke spiergroep een paar oefeningen en waarschijnlijk zal  de instructeur je na de eerste twee intake trainingen niet meer corrigeren of stimuleren.   Je komt in de grote molen van het commerciele fitness en wellness.    De schema's zijn niet geschreven op het resulaat dat jij als sporter wilt behalen.   Vaak hoor je zelfs dat mensen langzaam of sloom zijn geworden door krachttraining.        Krachttraining is hier echter niet de boosdoener maar de slechte begeleiding.

Voor sportspecifieke krachttraining wordt allereerst de sport volledig geanalyseerd.

Welke spiergroepen worden er gebruikt?    Hoe worden deze spiergroepen gebruikt,  Concentrisch, excentrisch, plyometrisch of statisch?     Daarna wordt gekeken naar de intensiteit en duur van de sportspecifieke belastingen   per spiergroep.  Heeft een sporter baadt bij maximaalkracht, explosifiteit?  Moet hij  hypertrophy trainen (aankomen)  of heeft de sporter juist meer baadt bij meer krachtuithoudingsvermogen?      Aan de hand van deze gegevens en desgewenst de wedstrijdkallender   wordt een periodisering op maat gemaakt.

Foto's Sport specifieke krachttraining voor schaatsers,  shorttrackers of skeeleraars.

Je wordt beter in wat je traint.   In de  krachttraining zal er dus ook veel gewerkt worden met de sportspecifieke bewegingen.     Er worden combinaties gezocht om de juiste spiergroepen optimaal  te trainen en deze kracht te kunnen gebruiken in de sportspecifieke bewegingen.

Voor training van het uithoudingsvermogen wordt gebruik gemaakt van een hartslagmeter.  De trainingen worden waar mogelijk gegeven in een sportspecifieke omgeving voor een zo specifiek mogelijke adaptatie.  Regelmatig testen we de vooruitgang en evalueren we het proces.  De fiets trainingen kunnen ook worden uitgevoerd  op een tacx trainer waarmee we continue inzicht hebben in het getrapte vermogen in Wattage. Zo kan ik, maar belangrijker de sporter altijd zijn prestatieniveau zien verbeteren!

Wanneer het echt serieus wordt werken we desgewenst  met trainingsdagboeken waarin je alle trainings gegevens bij houd zodat je precies op het juiste niveau traint!  Zo heb ik dagelijks de  informatie waarmee ik het programma kan optimaliseren!

Ik heb ervaring met de volgende sporten: (Wand) klimmen, Zeilen, Schaatsen, Shorttrack, Skeeleren, Badminton, Tennis, Voetbal, Judo, Wielrennen en Hardlopen.

Ben jij een sporter of  trainer die het uiterste uit zichzelf of uit zijn  team wil halen met sportspecifieke  training op maat?    Dan kun je nu  contact opnemen met Henk Bos

 
Een nieuwe trend in sport en fitness is Core Strength of Core Stability training.

Read more...